...


Mirre 4/4 - 2010 - Han behöver bada och klippas just nu.

Det är så lugnt och skönt i lägenheten just nu, det är städat och renbäddat, inga saker som ligger på olämpliga ställen o.s.v. Jag känner mig riktigt nöjd och glad, helgen kan komma hit utan att jag behöver känna att nu är det Fredag och då är det dags för städ, hela mitt liv har jag städat på just Fredag men vid några få tillfällen så händer det att jag gör som idag och ordnar så att jag får Fredagen ledig. Detta innebär inte att jag aldrig plockar ihop och donar vanliga dagar utan det gör jag nog oftare än många men med städ på Fredag menar jag hela baletten, dammtorkning/sugning/renbäddning o.s.v. Normalt under veckan brukar jag dammsuga och plocka lite men de stora sakerna sker på just Fredag.

Kvar snäll och hjälpte mig att få örngotten o.s.v jag hatar att sätta dit alla saker själv för då får jag ligga över halva sängen för att nå att få till det. Nu när det är nytt där så försöker jag hitta på ursäkter till varför jag ska gå och lägga mig nu, trots att jag inte alls är trött. Finns det någon bättre känsla än att krypa ner i en renbäddad säng? Just nu är svaret Nej, jag kan redan känna lakanen mot kroppen och den svaga doften av mitt sköljmedel, jag kommer känna mig som en prinsessa när jag väl kryper ner under täcket.

Jag ska hålla ut för nu har jag en kopp med té på bordet och NCIS LA väntar på att jag ska trycka på ON. Trevlig kväll på er alla.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0