Securitas var på besök

Happ, då tvingades man ringa störningsjouren för första gången. När jag kom till jobbet idag sa A att jag fick hålla lite koll på om det spelades mycket musik i huset som sitter ihop med det vi är i, anledningen till detta är att de tydligen hade haft fest till 3-4.00 igår så att en av brukarna hade klagat. A sa då att han fick komma ner till oss om han blev störd för vi hör inte allt (speciellt inte om vi sover eller är i vardagsrummet). Han ringde till mig lite tidigare och sa: "Anna, nu spelar de så där igen, ska de hålla på hela natten" och tom jag hade reagerat att de spelade högt (började vid 19.00) så tillslut blev det till att ringa störningsjouren som skickade ut en från securitas, det tog 20min och han jag pratade med var riktigt trevlig. Nu har de dragit ner på musiken men man hör dem fortfarande prata och skrika lite högt då och då men det antar jag att man får stå ut med, så länge inte musiken är igång så hela huset skakar och man känner basen genom väggarna så får man vara glad. Jag hoppas att de kommer fortsätta att vara tyst resten av natten så det blir lugnt och skönt.

 

Dags att läsa lite innan sömnen kommer,

sov gott sötnosar ♥


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0