2/10 - 2010



Kvällen igår blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag var ju inställt på att mysa i soffan framför en film men eftersom K ville göra annat så blev det helt enkelt så att H och E dök in en snabbis och vi skulle ut och ta EN drink. Först satt vi hemma hos oss och pratade, eller H och K pratade större delen av tiden också dracks det lite bacardi razz *nom nom*. Efter det gick vi på Bittens där jag INTE drack en Sol (första gången det sker sen jag upptäckte den) utan det blev en Midori-43, tog en tur till spelautomaten där jag satsade 10 och kom tillbaka med 44kr (räckte till en drink lite senare). Efter två öl blev H, E och K sugen på att dansa och självklart släpade de med mig till ett dansställe (under protester från mig som var alldeles för nykter för det). Detta var första gången jag har varit in på Svenssons, sist jag var där så var det studentkåren som höll till där nere och de hade gjort om rejält om man säger så. Visst stället såg fräscht ut, de hade ok priser på drinkar (inte lika bra som på Bittens dock) men klientelet var ju för i helvete bäbisar motför oss, jag kände mig som en cougar ute på jakt hela tiden vi var där.



J
ag beställde en Rosa Panter som var fruktansvärt god, denna satt jag och smuttade på när de andra njöt av att dricka öl för 35kr. Jag drog ut på det så länge jag kunde men sen föll jag för grupptrycket och dansade loss på dansgolvet för första gången på en 8-9år, kanske mer. Jag erkänner, det är roligt att dansa, det hade dock varit lite mer roligt om man inte kände sig som Agda80 jämfört med de andra som dansade där. Vi stötte på en kille som försökte stå och dansa mot rumpan på mig och lite annat, jag knuffade han vidare till E som fick stå ut med honom ett tag innan hon knuffade han vidare till hans vänner men då hittade han en annan kvinna som såg lite desperat ut som sken upp som en sol när han stod och åmade sig mot henne resten av kvällen. Jag kan inte annat än fnissa! En sak som gjorde mig lite förvånad var att K dansade loss som fan, han var helt tokig! Sen stackars E halkade till på något på golvet så hon gick nästan ner i en split, det såg väldigt smärtsamt ut när hon klev upp från golvet och haltade till H. Först trodde jag att hon skulle "showa" lite och visa vad hon kan så jag var lite imponerad tills jag hörde att det var inte planerat och att hon fick ajaj. Kvällen bjöd iaf på mycket skratt och en trött men nöjd Anna pallade sig till sängen vid 3.30.


Svårt att bestämma hur man ska sätta alla saker på bordet.

Dags att ladda batteriet till kameran och sen ska jag försöka ta mig ut och fota om 1-2h eller så. Under tiden som batteriet laddas är planen att krypa ner i sängen och läsa lite, jag känner mig inte i toppform idag.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-10-02 @ 15:44:37
Postat av: Carro

Hehe, det är nog likadant på alla dansställen. Lite samma typ ut av folk och samma "rutin" så att säga. Kände verkligen igen mig i det där du skrev. Dock så tror jag mina dancing days are over. ;)Kul att ni fick en sådan händelserik fredagskväll iaf, förstår om du känner dig trött. Man brukar göra det efter att ha dansat natten lång. Få ta o koppla av o mysa idag då istället! :) Kram kram!

2010-10-02 @ 15:47:14

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0