På promenad genom stan..



Nu har jag varit på stan med E och fikat, vi gick på Rutigaduken där jag drack Earl Grey Cream och åt lite morotskaka, jösses vad det är gott (hint hint till er som bakar). Eftersom jag älskar té så köpte jag med mig en liten burk med 1hg av Earl Grey Cream så att jag kan sitta och njuta framför Tv'n nu när höstmörkret är här ordentligt. Vi slank även in på Gårdsbutiken där jag handlade ännu mer té, bestämde mig för att prova Höga kusten och Ångermanlands landskapsté som luktade riktigt gott. Jag hittade även en tésil eftersom den jag har hemma brukar läcka ut té i koppen och det tycker jag inte om. De rackarna på butiken hade handcooked chips där som man fick smaka och de smakade underbart, köpte en liten påse som jag tänkte ha att smaska på under helgen + att de inte innehåller så fruktansvärt många kalorier (Ja, jag är vuxen och håller koll på sånt nu för tiden - mest för att se att jag verkligen får i mig allt jag måste).



Eftersom det är viktigt för mig efter operationen att jag får i mig alla vitaminer o.s.v. så har jag nu fått ge med mig och har blivit en pensionär. Självklart blev det en blå (rött är för tjejer) och nu har jag laddat den för fyra veckor. Tabletterna ser inte speciellt goda ut, titta bara på Onsdag och Söndag då jag har lagt in en halva av en Super C-vitamin som håller på i kroppen i 8-12h. Jag bestämde mig för att bara ta en halv för den var så förbannat stor att jag aldrig skulle kunna svälja den och eftersom jag har en annan tablett som innehåller C-vitamin med en massa annat så får det räcka med en halv två gånger i veckan. Nu när jag laddade dosetten insåg jag att jag snart måste ringa till sjukhuset och få ut ett nytt recept på Behepan så att jag har under tiden som jag kommer vara med släkten.


Brevkorgen jag köpte igår på Inreda & Sånt.

Jag och E tittade även in på ett hemligtställe där jag tittade upp lite mer ang. K's julklapp som jag, mina föräldrar och hans föräldrar ska ordna tillsammans. Jag kan tyvärr inte skriva här vad det är om K skulle lyckas slinka in för då vet jag att han skulle försöka stoppa mig. När han väl ser vad han får så kommer han antingen hata mig eller älska mig, jag tror han kommer bli lite upprörd om jag får säga vad jag tror. Men en julklapp är en julklapp och då tackar man och tar emot med ett leende, eller vad säger ni?

Nu ska jag ta och vila lite, blev fruktansvärt trött efter att vi hade fikat, tror det hamnade lite väl tätt inpå lunchen. Men det var det värt, jag hade en trevlig stund på stan och det är det som räknas. Jag njuter i fulla drag när jag får chans att umgås med mina sötnosar till vänner här i stan. Kanske att jag får försöka ordna ihop en liten tjejkväll där vi kan dricka något gott, gå ut en runda på krogen tillsammans och sen avsluta kvällen med en riktigt god kopp med té och morotskaka (om någon annan bakar).

"Some say love, it is a hunger,
an endless aching need.
I say love, it is a flower,
and you it's only seed."

Kommentarer
Postat av: Carro

Önskar verkligen att man hade bott närmare. Hade suttit riktigt fint med en tjejkväll nu på höstkanten.



Krama

2010-09-29 @ 19:02:23

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0