Biffar


orkade inte fota själv så jag lånade från goggle  på sökord biffar

Mitt recept:
1dl havregryn
1dl vatten
3 ägg

4-500g Köttfärs
1st Lök
2-3 Morötter
Vitlök (efter smak)
2-3krm Svartpeppar
Fetaost (efter smak)
1,5-2tsk Salt (man får smaka av)

Vanligtvis brukar jag köra utan morötter och fetaost också brukar jag sätta lite Bisses Marinad Garlic när jag steker men variation är bra.

Jag försteker morötterna, löken och vitlöken innan jag blandar i det. Sen är det bara att gegga om i smeten och steka, jag brukar avnjuta biffarna med kokt potatis, eller klyftpotatis som jag gör i ugnen med morötter och sen sätter på lite salt och rosmarin eller citronpeppar också brukar jag göra en gräddsås till.

Kommentarer
Postat av: Carro

Mmmmm, lät gott det där! Sitter och dreglar nu. :D Kanske borde ta o fixa något att äta...

2011-04-13 @ 19:26:12

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0