Fredagen i Stockholm.


Die Dragon, die!


Nu ska jag äntligen ta mig tid att skriva om Fredagen i Stockholm. Ni kommer inte få se alla bilder på en och samma gång utan de kan nog komma att dyka upp i bloggen i framtiden också (har laddat upp några på bilddagboken).

Väska 100kr och Halsduk 29!

Fredagen bjöd inte på mycket bättre väder än Torsdagen, tappra som vi var så hoppade vi på tunnelbanan och åkte in till centrum. Där vandrade vi omkring och jag tittade och tittade och tittade i affärer. Mitt första mål var att hitta en väska och vi gick in på Åhlens, men vad tusan var det för bonusaffär, allt var svindyrt och jag vägrar betala hur mycket som helst för en väska som jag ska ha som slit och släng vid jobb och annat tjaffs. Tack och lov så hittade vi en liten affär där de hade väskor till ett rimligt prist och lite senare fyndade jag en halsduk för det massiva priset 29kr!



Ett stycke café i Gamla Stan

Efter att ha gått runt i tusen affärer och letat efter en tröja på en massa hårdrocksaffärer så promenerade vi till Gamla Stan där tittandet fortsatte. Jag har fått dille på Grädd Wienerbröd och vi letade förtvivlat på vartenda café vi passerade men vi fick inte napp! Det slutade med att vi hittade ett litet café nere i en källare där jag fick nöja mig med en kycklingwrap. Stället var riktigt mysigt men ack så kallt.


En gata passande för ett stycke SoL

När vi sedan fått fika i magen så fortsatte promenaden, vi gick runt och P visade olika saker, mitt i allt hamnade vi på Solgränd, väldigt passande om jag får säga det själv så jag tog självklart kort på stället. När vi var klar med Gamla Stan drog vi till söder för där hade de tydligen många Second Hand butiker, vi hittade en och sen var jag less och backen till den affären var inte att leka med efter så många timmar i tokholm.


Riktigt smarrig kaka

Vi satte oss på tunnelbanan tillbaka till Kista där vi tittade i lite fler affärer, jag har fått dille på Cheesecake som jag tidigare ätit EN gång i mitt liv, vi hittad ett ställe där de hade just sådana och självklart var jag tvungen att smaka. Den var RIKTIGT god och jag var lite irriterad att jag inte kunde få i mig hela *vilket I-lands problem*.


Från Stockhome

I Kista hittade jag lite andra småsaker så som plåster med cupcakes på och lite roliga kort och det är ju aldrig fel. P handlade lite burkar och annat smått och gott på samma ställe, fick honom att köpa en ordentlig pensel till köket, finns inget bättre än de som är gjorda av plast med "plast-strån". Under tiden i Kista Gallerian så letade jag efter ett par skor, när vi hade gett upp så säger P: "Där är en till skoaffär" och vi går in, Anna hittar ett par skor som hon vill ha, tyvärr fanns det inte i min storlek där (om jag inte ville ha bruna (mörka el ljusa), damen i affären var dock trevlig och ringde in till affärerna inne i stan och kollade om de hade min storlek i svart och bokade ett par! Vi gick hem till P och han var snäll (eller galen) och åkte in till stan och hämtade skorna till mig och jag som skulle vila fossingarna diskade. Efter en timme kommer han tillbaka och har även med sig mat från Spanjoren som vi delade på.


299kr / Cubus

När vi ätit bestämde vi oss för att vi skulle se på Bio också (varför vila när man är i storstan?), sagt och gjort, P bokade två biljetter till I'am Nr 4, Vi gick ner så vi hade gott om tid innan Bion började så jag hann med att köpa ett stycke jacka också. P tyckte jag skulle ta en ljus, men med katter hemma (varav en är svart) och en hund som tycker om att klättra på en när man är ute och går så är det inte aktuellt. Efter filmen var jag ganska kraschad och somnade framför en film i P's soffa.

Jag har säkert missat en massa som vi har gjort men eftersom jag var så smart och inte orkade skriva direkt så hinner saker flyta ihop. Btw, filmen var helt ok och bion hade gigantiska stolar, jag kände mig som världens minsta när jag satt där, däremot har de mjukare stolar hemma i Härnösand.

Nu tänker jag avsluta detta orbajsande med en bild, vem tusan var det som kom med idén att de skulle dra upp masker på väggarna som ser hemska ut? Jag tycker den ser riktigt läskig ut, så det så.

 


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0