13/8 - 2011


Underbara stugan

Jag har inte tagit mig tid att skriva här under min semester uppe i Norr och väl tillbaka i Härnösand så har det varit mycket jobb på tapeten. Eftersom jag idag inte verkar kunna ta en sovmorgon när jag väl har chansen så kan jag lika gärna ta och skriva lite här istället.

Semestern uppe med familjen var u-n-d-e-r-b-a-r, vi hade vädret med oss, jag hade min familj som jag saknar som en galning efter att ha varit med dem, jag träffade underbaraste S och mysiga J o.s.v. Jag spenderade mycket tid ute i stugan, tänk vad jag var arg när föräldrarna tvingade ut mig dit när jag hade blivit smittad av den första stora kärleken, jag ville inte alls ut dit utan såg det som ett fängelse då. Tack och lov är jag äldre nu och bara njuter av att vara där, friheten och lugnet som är där ute kan inte mycket klå.

Sovstuga, bastu, badtunna <3

Mycket av min tid spenderades i tillskottet som jag inte sett innan -> badtunnan! Satan i gatan vad skönt det är, jag vill ha en badtunna typ NU. Jag och de andra var dock inte riktigt överens om vilka grader man skulle ha i den, de var nöjd vid 33, jag satt och mös vid 39.9 men då ville de sätta i mer sjövatten så det skulle bli lite svalare. Nåjå, jag ska inte klaga, jag fick iaf sitta och mysa i den! :)

Jag har ju gått och gnällt lite att jag inte fått grilla under sommaren, nu kan jag vara tyst för vi har grillat älgkött, lax och kyckling där uppe! :) Det var riktigt gott!  Vi hann även med att åka på kalas hos systers bonus-syster som bjöd på mumsigt fika, kändes lite som att jag rullade därifrån :)



En bit av utsikten från stugan.

Vi har även varit och tittat på fotboll, jag blev så elak på domaren, helvete! "Domarjävel svart och vit, liknar mest en fågelskit". Lira de jävlarna spelade lika fult som de gjorde på min tid och de kommer fortfarande undan med det, dåligt! Det gick trots detta bra för E2an och de vann alla matcher dagen jag var där och tittade! :) Det var ganska mysigt att sitta där i solen och hejja på laget.

Jag har även kört bil *kors i taket*! Riktigt roligt igen att köra och jag får erkänna att automat var lätt men fan så tråkigt, satt och höll i växelspaken per automatik så E1an slog mig på fingrarna då och då: "Moster, bort med tassarna från växelspaken".


Badtunnan och "modeller" som inte har vett att titta in i kameran.

Jag har mycket mer att skriva men jag märker att jag åker iväg i tankarna hela tiden och inte riktigt har ro att sitta och skriva. Jag fryser som en bäver efter igår så nu ska jag ta och gå till ett solarium och lägga mig där och bli varm, så det så!

Vi ses igen!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0