Sista dagen som 30..

 



Sista rycket på jobbet för detta år, natten har varit horribel! Jag började vakna just efter 00.30 och insåg att det inte var morgon och att jag bara sovit i 2 timmar, resten av natten har jag vaknat varannan timme och varit riktigt pigg och alert. När min klocka sen ringde just innan 6.00 då var jag döende, jag ville inget annat än att kasta ut telefonen genom fönstret och fortsätta att sova *suck*

Jag ska inte klaga egentligen, det finns de som kommer jobba hela Julen, men själv är jag ju ledig och får njuta av att spendera tid med underbara människor som jag älskar. Jag har kvar mindre än två timmar att jobba för min underbara kollega (en av dem) skulle ju skicka hem mig kl 8.00 istället för 10.00. Jag är så glad att jag jobbar där jag jobbar, kollegorna är fantastiska och chefen är också riktigt bra.

Iallafall, klockan 8.00 ska jag promenera iväg till Etage för att hämta ut en blomma, det ska bli spännande att se hur den ser ut, men jag litar på A, hon är furktansvrät duktig när det kommer till blommor och har alltid gjort något som passar mig väldigt bra och som jag verkligen diggar när jag bett henne. Jag är oftast väldigt dålig på att säga vad jag vill ha när det kommer till blommor men när jag sen väl ser det så vet jag (inte den lättaste kunden). Efter Etage ska jag hoppa in i duschen och sen finns det en "liten" risk att jag kommer däcka på soffan en stund.

Imorgon fyller jag år, hur roligt är inte det? Inte speciellt roligt om ni frågar mig, jag har inte varit speciellt brydd om mina födelsedagar på en herrans massa år och ingen är gladare än jag när folk glömmer bort att jag fyller år. Jag tycker själv att det är en dag som är väldigt svåt att glömma men jag har flera gånger fått erfara att det inte är så lätt att komma ihåg om någon fyller år på julafton, även om man sitter och äter värsta tårtan då och ser hur den som fyller år får paket. Jag själv skulle ana ugglor i mossen om jag fick äta tårta på julafton och lyssna på när folk sjunger "ja må han leva", men det kanske bara är jag?

Om jag fick en krona för varje gång någon har frågat mig hur det känns/om det inte är konstigt att fylla år på julafton, då skulle jag vara rik! Mitt standard svar är: "Jag har aldrig fyllt år någon annan dag så jag kan inte direkt uttala mig om det. För mig känns det ju naturligt att fylla år den dagen (vore konstigt efter snart 31år) och jag är uppväxt med att inte kunna ha barnkalas/kalas med mina vänner på min födelsedag utan jag har alltid fått fira en annan dag utöver med släkten som självklart har kommit till mig på julafton. Så VISST, det skulle nog vara roligt att kunna få fira sin födelsedag tillsammans med vänner men man får inte alltid som man vill.

Nu ska jag gå och dricka en kopp med te innan jag somnar, jag hoppas att alla får en trevlig Fredag och att ni (som är lika söliga som mig) som inte hunnit köpa klart alla julklappar får en smärtfri tur till affärerna idag med resten av alla som är ute i sista minuten. Eftersom jag fyller år imorgon så bjuder jag på en bild på mig själv från i Sep då min väninna M hade spacklat (undra när jag ska lära mig att sminka mig) och ordnat till mig.


Kommentarer
Postat av: SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

Min sambo fyllde oxå 31 på julafton ;)

2012-01-25 @ 10:42:26
URL: http://soffiz.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0