Home Sweet Home!

Vi överlevde resan men den var lång! Det tog en herrans tid innan vi lyckades komma iväg från Kalix efter att H kommit till oss. Först var det lunch hos mamma också självklart kaffe ocn något fika som hon tagit fram, efter det skulle vi till syster och hämta en tv och då blev det butterkaka (nom nom) hemma hos henne så innan vi var ute på vägen så hade det gått 1,5h!

Turen söderut kändes som att den gick fort men klockan visade ett annat resultat, men det blir ju alltid lite längre när man stannar och rastar vovven två gånger också åt vi i Skellefteå eftersom jag behöver äta lite oftare än andra. Men mellan 21-21.30 var vi iaf i Härnösand och då åkte vi iväg och tankade upp bilen så och lämnade alla saker i trapphuset tillsammans med K som fick bära upp allt också drog vi iväg till V. Den sträckan kändes dock som en evighet men det var roligt att träffa henne och se hur hon bor, hennes lägenhet är riktigt jävla mysig, dit kan jag flytta in utan problem ;) Hos henne lämnade jag lite vin också men det känns som att det inte finns något jag kan göra för att få fram exakt hur tacksam jag är för att hon ställde upp för oss så att vi kunde åka upp och fira min 30års dag med släkt och vänner. V - du är min ängel, bara så att du vet det!

Iaf, vid 00.30 eller liknande så var jag tillbaka i Härnösand efter att J och P varit så gulliga att de kom med oss till Njurunda så att vi tog oss hem efter att ha lämnat bilden, ni ska ha ett stort tack för det! Vilken tur jag har men underbara vänner som ställer upp fög mig, det värmer mitt ack så gamla hjärta ska ni veta! Men men, tillbaka till resten! Inne i lägenheten bad K mig hjälpa till med ett stycke tv också skulle mediaspelare och en hd kopplas in, nu kan jag se på mina kära serier i sovrummet!!! Jag bestämde mig för att prova och drog igång ett avsnitt men jag somnade ganska omgående, vid 2.30 vaknade jag av K och djuren som ingen av dem hade lyckats somna, fröken L låg och gosade mot mig och spann riktigt högt. Jag bestämde mig då för att duscha och försöka få upp lite värme i kroppen och innan 3.00 så sov jag som en stock igen.

Kl 9 vaknade jag idag, jag känner mig inte riktigt utvilad men jag hade lite saker att åtgärda, jag har hunnit skicka ett mail också har jag ringt ang garderoberna som jag har väntat på sen i SEP. Han lät lite besvärad när jag ringde och sa att han genast skulle prata med vaktmästaren och sen ringa upp, det tog 5 minuter också sa han att de kommer på Måndag eller Tisdag nästa vecka, hur svårt var det att ordna? Han har haft på sig flera månader och han hade allt bra kunnat ringa redan då.... suck suck suck.

Nåjå, nu ska jag ta på mig och gå och handla lite nödvändigheter till lägenheten så som toalettpapper, efter det lutar det åt en tupplur i sängen, jag känner mig lite sliten ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att resan ner gick bra! :) Brukar alltid kännas rätt skönt att vara hemma igen efter att man varit bortrest, som dem säger "borta bra men hemma bäst". Tycker jag iaf. ;)



Får se då om era garderober kommer då, hans fingrar måste ha suttit limmade i arslet på honom om det tagit sådan där lång tid för något så enkelt...



Kram!

2011-01-03 @ 14:21:24
Postat av: Nilla

Var så lite så :p

Men fy i helvete vad hungrig jag var när vi kom hem. Tack vare allt matprat och annat götteri vi prata om i bilen. Min magsäck gjorde värsta karatesparken för den var så hungrig :p

2011-01-03 @ 19:08:52
URL: http://nillas.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja jag fick bli skogstokig för att beställa maten. Orkade bara inte göra eget så vi beställde pizza. Trodde fan att dom aldrig skulle komma. Men dom var snabba som satan igår och fick dom på 15 minuter istället för 30 så det var tur för dom igår med att jag fick maten snabbt. Jag brukar inte bli så trevlig när jag är vrålhungrig. Jag blir så elak :p

2011-01-03 @ 21:29:25
URL: http://nillas.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0