15/7 - 2011


Det är inte lätt att ta kort på mig och K ibland, det blir suddigt när han vägrar flytta sig från sin plats!


Nu är Fröken ledig i några dagar och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har försökt få tag på svärföräldrarna för att se om vi skulle åka och hälsa på dem men de verkar inte vara hemma, kanske att det är någon bilgrej just denna helgen?!

Jag känner mig lite seg i kroppen måste jag erkänna. Igår var jag till sjukhuset för att ta mina hormonprover för sista? gången. De är så fruktansvärt sega där, jösses amalia... det tog 30 minuter att komma från nummer 13-14 och då hade jag nr 16. Tack och lov så fick jag den trevliga tanten som är bra på att sticka, hon är en av de få som sticker så det nästan inte känns, vissa klåpar sig så att jag vill smälla till dem när de kör in nålen. När jag ändå satt där så bad jag henne ta blodsocker på mig också, det var 4,6 vilket är exakt den siffra jag alltid har haft när jag har varit på sjukhuset under så många år som jag kan komma ihåg. Varje gång de tar blodsockret är jag nervös, jag vill verkligen inte få diabetes som pappa.

Jag pratade med sköterskan om att jag skulle in för lite mer prover sen efter sommaren men att det då var 5 rör som ska tas för blodstatus och lite annat smått och gott, då suckade hon och sa att sådana prover kan man tydligen ta via fingret och att det är så onödigt att ta en massa rör för de proverna. Kul, varför ska de då plåga en med att ta så mycket om det inte behövs? Jag blir alltid helt förstörd efter så många rör och kommer inte "tillbaka till mig själv" på minst ett dygn efter en sådan provtagning.


Jag försökte iaf.

Igår gick jag och K en sväng på Bittens, jag tänkte kolla om de hade fått några t-shirts där än men det hade inte hunnits med. K tog sig en läskig öl och jag drack en cola med lite lime, svalkande och skönt. Sen gick vi hem och jag tittade på True Blood så att jag är ikapp och sen blev det slappning på hög nivå. När jag somnade igår så var det till dansbandsmusik, roligt värre!

Idag är jag bjuden till en vän eller så kanske det var imorgon, det var inte riktigt bestämt. Det låter iaf roligt, hellre det än att sitta och göra ingenting, får hoppas att vädret är med oss så det inte blir som sist -> regn regn regn.

Funderar på att dra upp en sväng till Murberget, får se om man hittar till ze Museum, en gammal klasskamrat skulle tydligen vara där uppe och jag har inte träffat henne sen 2005 så det skulle vara roligt att se henne live igen! :)

Ha det så länge.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0