7/7 - 2011



Jag och K hade en mysig dag igår, först var vi och fikade ute på den nya piren i H-sand, det var riktigt varmt där så vi la oss ner och solade en stund och bara pratade lite strunt. Det är en grej som är underbar när man har känt en person så pass länge, man kan prata en massa svammel och sen bara ligga där tysta bredvid varandra och ändå veta vad den andra tänker, ibland tittar vi bara på varandra och flinar.


Hjärtat med korsordet.

När vi hade fikat drog vi hem för jag skulle jobba i några timmar med I. Hon dök upp just efter 16.00 och då drog vi iväg på stan, vi tittade på en massa saker i olika affärer, besökte bokaffären så jag fick köpa fyra pocketböcket, upptäckte när jag skulle betala att K hade gett mig fel korthållare så jag hade hans kort... tråkigt för honom så han fick betala böckerna istället ;) I var sugen på fika så vi gick på Wirströms, I köpte en chokladtårta och jag åt en liten bit av någon kaka med jordgubbar på (Varför har inget ställe cheesecake i denna stad??????).


Del av utsikten från Piren.

Efter fikat gick vi och hyrde en film: "Barbie och kristallslottet", den gick att se, inte någon WOOOHAAA upplevelse men men ;) Sen åkte I hem och jag och K började planera kvällen lite, vi kom fram till att vi skulle ge oss ut och titta på solnedgången tillsammans ute på piren, dock försvann tiden lite väl snabbt så vi åkte inte ut förrän 22.00. Trots att vi inte fick se en solnedgång tillsammans så var det vackert där ute, jag lyckades komma ihåg att ta med mig kameran denna gång så det blev lite kort av omgivningen.


Älskade Härnösand.

Vi satt där ute tillsammans och löste lite korsord, lyssnade på musik och bara mös. Jag verkligen älskar sådana kvällar och det är vid sådana tillfällen jag inser varför jag är tillsammans med K och varför jag hållt fast vid honom i alla dessa år trots alla "bumps on the road". När vi hade fått våran kvalitetstid så gick vi ut med hunden, han fick inte komma med ut till piren för då hade vi fått lyssna på hans gnällande hela kvällen. Vi drog till Mellanholmen och lät honom springa av sig.

Efter det hände det inte så mycket mer hemma hos oss, vi pratade lite, jag spelade lite med en vän och sen somnade jag framför CSI.


Home Sweet Home.

Idag är planen att vi ska åka till Erikshjälpen (K var den som sa att vi skulle dit), sen blir det middag ute för det ville han absolut göra och utöver det är dagen som ett oskrivet blad. Jag kommer nog ta det ganska passivt för imorgon börjar jag jobba igen, jag kör med en mjukstart jobbar Fre-Lör, Sön-Mån och sen blir det Ons-Tors och efter det blir jag ledig i fyra dagar igen *me like*.

Nu ska jag gå och väcka gubben och se om han är redo att kliva upp, om han tänker fortsätta att sova så ska jag titta på CSI i brist på annat! :) Ha en trevlig dag.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0