Toto - I will remember


J's favoritblomma som även prydde hans kista 2003.

Tiden springer iväg, idag är det 8år sedan J försvann från oss, det innebär också att det är ganska precis 8år sedan (give or take) sen vi flyttade in i lägenheten som vi bor i. Idag lyser solen med sin frånvaro och det är nog lika bra för mitt sinne är inte direkt soligt idag.

 

Jag önskar att ni hade fått träffa denna underbara människa, några av er hann träffa honom och vad jag vet kommer alla ihåg honom trots att vissa bara träffat honom en enda gång, men han lämnade ett avtryck hos alla med sin öppenhet, vänlighet och en underbar personlighet.

 

Jag brukar vara expert på att vara dagvild som många vet, jag kan ha Onsdag på en Fredag och vise versa men denna dagen kan jag inte "glömma" bort och vara på ett annat ställe i tiden, ibland önskar jag att jag kunde glömma den, men samtidigt vill jag inte glömma honom. Det är en bitterljuv känsla som åker genom kroppen, jag minns alla roliga saker men samtidigt så får jag ett slag i magen för att jag som alltid denna dag inser att han verkligen är borta, han bor inte bara på ett annat ställe i landet och lever sitt eget liv utan han är b-o-r-t-a.

Det är bra att jobba en dag som denna, här kommer det inte ställas några fågor om hur jag mår, jag kan slänga på ett leende under "insatserna" och sen kan jag sitta i min ensamhet här nere och filosofera och minnas med glädje i hjärtat över att ha fått lära känna honom och sorg över att han avslutade sitt liv alldeles, alldeles för tidigt.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0