7/6 - 2011



I Lördags passade jag på att använda mig av rabarberna som jag plockade hemma hos svärmor och svärfar, jag gjorde både en paj och kräm. Pajen var riktigt god och krämen var underbar, tack och lov har jag kvar lite rabarber i frysen så jag kan göra mer när det är slut.

Iaf, Lördagen var toppen, vi fick främmande av H, E och J på kvällen. Vi åt god mat, åt paj och folk drack lite av varje. Däremot kändes det att jag varit ute på marknaden under dagen och donat på för vid 1.30 var jag slutkörd och kunde inte tänka på mycket annat än att sova. Tack och lov så var de andra också trötta så jag behövde inte "förstöra" deras kväll genom att gå och sova så att de skulle känna sig tvingade att gå hem även om K var vaken och alert.



Söndagen gjorde vi inte så mycket, jag städade lite i lägenheten (alltid skönt att få undan allt efter en kväll med vänner), jag tittade även på lite serier och sen var den dagen slut. Igår tog jag och K en tur på cyklarna och handlade mat som vi åt i parken på en bänk i solen, denna gången åt jag glasnudlar med kyckling och grönsaker, det var riktigt gott men nästa gång blir det ris eller äggnudlar. K åt någon gryta som var fruktansvärt stark men köttet var riktigt mört så han njöt och sa att han absolut kan äta det igen.



Idag har jag mycket energi så jag ska städa lite och  sen får vi se vad som händer... kan tänkas att jag drar igång en tvättmaskin när jag ändå är i farten! På tal om tvättmaskiner, kommer ni ihåg tröjorna jag köpte på Gina Tricot? Den ljusrosa och en blå? Den ena dejtade däcket till cykeln när jag höll på att skruva och den andra fick en obestämd fläck när vi var ute hos svärföräldrarna, jag drog in dem direkt i tvättmaskinen med tabort på, funkade det? NEJ! Den ena kom ut med mer fläckar än den hade innan och den rosa hade fortfarande en grå/svart fläck på sig så det var bara att kasta dem =( Så går det när man köper ljusa kläder, tur att de bara kostade 49kr/styck.

Nu ska jag sätta igång med städningen så att jag kan hitta på något roligare senare, ta hand om er.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0