13/3 - 2011



Det har varit dött här på bloggen ett tag, jag har helt enkelt inte haft lust att skriva utan har haft en liten paus. Veckan har gått relativt snabbt och det känns äntligen som att vintern är på väg att försvinna *Yay*. Eftersom jag inte skrivit innan så får jag helt enkelt göra en snabb uppdatering av veckan som gått.

Onsdag - Efter jobbet gick jag och träffade J för första gången på en herrans massa år. Jag måste erkänna att jag hade fruktansvärt roligt och det kändes som när jag lärde känna honom. Vi var och tittade på solglasögon (J hittade ett bar riktigt coola), sen blev det jeansprovning och även där fyndade han ett par som jag diggade rejält, själv hittade jag äntligen en jacka som funkar under våren/sommaren (kort kommer när jag orkar). Efter allt shoppande gick vi på Rutiga Duken och fikade, och bara pratade. Summan av dagen var att den var riktigt bra och nu med facit i hand veckans bästa. Kl 18 jobbade jag med I så vi spelade lite biljard, fia, fikade semlor och hade trevligt.

Torsdag - Plockade och donade lite hemma utöver det tror jag det inte hände så mycket mer (fröken börjar bli gammal och minns inte lika bra som förr).

Fredag - Äntligen helg! Jag skulle gå med K så han fick klippa sig, han hade inte riktigt koll på tiden så vi var där alldeles för tidigt och fick då istället gå och äta lunch på stan :) K bjöd mig på sushistället i stan som tack och lov har annat så jag åt en kycklingbaugette och efter det gick vi på bolaget. Våran "speed" var utmärkt så vi var precis klar till hans tid började. Kvinnan som klippte honom var riktigt duktig och utöver att hon ordnade håret så rakade hon även bort håret i ansiktet och plockade hans ögonbryn!!!! Vilken service!

Lördag - Tog det passivt och tittade på lite serier, 16.45 åkte jag iväg med I för att fira en som fyller 40år idag. På festen blev vi bjudna på tacos *mums* och sen hade de två olika tårtor, bullar, kakor o.s.v. Under kvällen bjöds det även på musik, de hade lejt en grupp som spelade för oss i lite mer än en timme. Summan av kvällen var att det var riktigt trevligt, jag fick skratta mycket åt de som var där för ärligt talat jag tror aldrig jag träffat någon som är bättre än de inom särskilsomsorg när det kommer till att liva upp en tillställning och ha kul. Deras kommentarer är för underbara och se hur lyckliga de är och speciellt hur mycket de tycker om varandra och glädjs åt varandra. Jag känner mig hedrad att jag fick deltaga vid detta firande och det är en kväll jag sent kommer glömma. 20.30 packade jag och I ihop vårat pick och pack och gav upp för kvällen och jag somnade gott på kvällen mitt i en serie.

Oj, glömde helt bort! Jag och K gick även ut på Bittens igår och tog oss varsin drink, jag fyndade en med Likör43/jordgubb/mjölk/is o.s.v. och K drack en whiskey som förstörde lukten vid bordet. Vi var inte där länge men den tiden vi var räckte gott och väl, det var inte allt för mycket folk ute (brukar iof inte vara sååå fullt just efter 22.00) och sen gick vi på Subway och köpte varsin smörgås = bra slut på en bra kväll.

Söndag - Planerna för idag är väldigt vaga, jag vet inte vad som kommer hända och ske utan jag kommer ta dagen som den kommer.

Jag hoppas att ni har haft en bra vecka och att eran Söndag blir allt ni önskat er, kram.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0