20/5 - 2011


Nu är helgen här och vädret är riktigt bra, hoppas att det håller i sig under hela helgen! :)

För att fira att det är helg så springer jag runt och donar i lägenheten, tvättmaskinen är igång med sakerna från gästrummet som nu fritt att boka för vänner och familj hela sommaren. Jag håller även på att göra mat (lunchen blev lite väl sen) också plockar jag ihop. När jag har ätit ska jag dra fram trasan och börja dammtorka lite överallt och sen är det dammsugning och svabbning på hög nivå. Livet leker mina vänner.

Jag känner mig så mycket lättare idag och det känns som att jag inte har några bekymmer (även om det alltid finns något), jag går omkring och nynnar för mig själv på gamla låtar och skiner ikapp med solen. En dag som denna så kan jag putsa mina fönster utan att det känns tråkigt och jobbigt, jag kommer göra det med ett leende. Dagar som dessa är inte vanliga, eller har inte varit vanliga på en herrans massa år, jag hoppas att de kommer komma oftare nu.

Nu ska jag ta och äta min mat och sen ska jag fortsätta med städningen. Efter det ska jag prata med svärföräldrarna, vi ska åka ut och vara med dem under helgen, det var verkligen inte igår vi var dit. Det ska bli skönt att åka dit, bara jag, hjärtat, Mirage och svärföräldrarna och tystnaden som finns där ute. Jag gillar att bo centralt i Härnösand men jag saknar ofta tystnaden som kommer med ett hus, när det enda man hör är djuren som finns där ute, ingen stress, ingen oro, bara lugnet.

Jag hoppas att ni får en trevlig helg :)


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0