30/5 - 2011

Måndag igen, vädret är mulet och grått. Det känns lite tråkigt, men det är bara att bita ihop och hoppas på bättre tider.

Helgen gick fort för mig, efter länsdansen som jag skrev om sist så smet jag, K ut på Bittens tillsammans med Piff & Puff. Vi var där i cirka 1,5h och det var riktigt trevligt. Det var ovanligt lite folk där och de som var där var nog mest studenter också vi "gamlingar". Efter Bittens var det inte många knop här hemma och jag somnade gott i sängen. Till min lycka så var det ingen jävel som ringde före fan igår så jag fick lite sovmorgon *jippie*.

Eftersom det var Söndag igår och Fröken Anna smet undan från att städa i Fredags så var det bara att bita i det sura äpplet. Jag städade på överallt utom i sovrummet som bara blev svabbat också plockade jag undan kläder. Resten av lägenheten fick dock en massa kärlek! Samtidigt som jag städade så rensade K i sin garderob, det blev tre högar: Kasta, Spara, Kan ha om några kilon. Det var verkligen på tiden att han rensade i garderoben, han har inte gjort det alls under de 11år vi har varit tillsammans. Vilka minnen jag fick när jag såg vissa av kläderna, de han hade på mig när jag var nykär och galen, han log lite han också! Det kändes konstigt när vi bestämde att han skulle kasta en tröja som han hade på sig dagen vi blev tillsammans, men våran förra tvättmaskin hade förstört den så den luktade unket och det har aldrig gått att få bort från den, vilka minnen man har till den tröjan! :)

När K var klar med garderoben så var jag färdig med lägenheten. Igår när jag handlade på Hemköp så bestämde jag mig för att köpa men Såpa istället för Ajax, det blev såpa med citron och jösses vad det luktar fräscht i lägenheten, nu är såpan här för att stanna. Det roliga är att idag luktar det som att det är nyskurat fast det var igår vi gjorde det, så är det aldrig när man kört med Ajax, så det så.

 

Igår hann K även med att ringa sin mamma, efter påtryck av svärfar på fejjan. Vi spelade även lite spel tillsammans och avslutade kvällen med att först se på "Piranha" som var riktigt sjuk, K gillade den dock: "Den hade massor av bröst, halvnaket och blod efter fula fiskar som ätit på folk." Jag satt mest och led! När filmen var slut avslutade jag kvällen med ett avsnitt CSI och sen somnade jag som en nasse.

 

Idag kommer I hit och sover och sen på Onsdag kommer svägerskan hit och sover, hon skulle tydligen på en återträff och frågade om det gick bra att hon sover här, absolut att hon ska göra det! =) Det ska bli roligt att träffa henne. Det känns som att veckan kommer snurra på rätt fort för sen på Torsdag är K ledig och sen kommer marknaden till helgen, jag tror jag ska våga mig på att åka karusell "tror"....


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Haha, det låter som en bra idé tycker jag ;) Du kan ju alltid försöka bearbeta lite "fint" utan att han märker ;)

2011-05-30 @ 12:20:26
URL: http://spindeltjejen.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0