Cannelloni med smak av Dragon

Hittade ett recept när jag surfade runt idag, jag kommer absolut prova det för det lät riktigt gott!




Cannelloni
mozzarella
parmesan

Fyllning:
250g köttfärs
1 finhackad gul lök
2 finhackade vitlöksklyftor
1 burk hela tomater
1msk dijonsenap
1dl creme fraiche
½ näve torkad dragon
1msk tomatpuré
s/p
olivolja till stekning

Slå tomaterna från burken i en sil och låt vätskan rinna av innan stekning, den här röran vill man få så krämig och fast som möjligt så den inte blir vattnig och rinner ut från cannellonirören.
Stek ihop alla ingredienserna och låt puttra tills all vätska försvinner från köttfärsröran.


Snabb tomatsås:
1Burk hela tomater
1 finhackad rödlök
1 finhackad vitlöksklyfta
2 nypor grovmalen svartpeppar
1 msk olivolja
1msk oregano

stek lök och vitlök i oljan och slå sen på tomaterna och kryddorna, hacka sönder tomaterna och låt puttra i 10min.

Fyll cannelloni rören ganska packat med köttfärsröran och lägg i ugnsfast form, slå över tomatsåsen och trasa över med mozzarella.
Stek i ugn på 200grader i ca:45min.

servera med en god sallad och avsluta med att riva över Parmesanost.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jo, det där lät fan riktigt gott! :O

2011-05-19 @ 09:51:54

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0