Couscoussallad







Allt börjar med att du tar ett paket passerade tomater, en buljongtärning (grönsaks) och 1 vitlöksklyfta (jag tog två). Detta sätter du i en kastrull och låter det koka upp, under tiden det kokade så tillsatte jag lite svartpeppar.

När det har kokat upp så häller du i 5dl couscous och låter det stå och dra i 5-10 minuter.

Rör sedan ner 0,5msk olivolja så att det blir "fluffigt", smaka av med salt och peppar.



Efter det är det bara att ta en kruka med oregano, själv köpte jag fel och satte i basilka och det fungerar lika bra så jag antar att det är en smaksak, personligen kommer jag nog variera mig mellan basilika och oregano när jag gör salladen.





Hacka gurka, i receptet stod det 20cm gurka men jag tog mer, bara att gå efter hur mycket man egentligen vill ha eller inte. Utöver det är det bara att hacka en rödlök och sen rör du i gurkan, rödlöken och oreganon / basilikan.

Låt sedan salladen stå så att den blir kall och sen är det bara att käka, jag har provat äta den till både grillat med sallad och tzatziki och som en helvegetarisk tillsammans med en vinägrett som jag ordnade.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0