Friday I'm in love.



Jag har en paus just nu! Finns det något vidrigare än att rensa avlopp? Det inte bara luktar satan utan det är geggit och allmänt vidrigt. Nu har jag rensat avloppet i badrummet och när jag var klar med hela badrummet så kände jag: "Paus, absolut!!". Utöver badrummet har jag hunnit rensa undan kläderna i sovrummet, putsat fönster i vardagrummet (bara de på vänster sida) också har jag plockat och donat. Fröken Anna har även hunnit putsa sina speglar och torterat sig själv med en pincett.

Den senaste tiden när jag har försökt blogga så har Nyx kommit hit och börjat störa mig. Hon börjar som Mirage med att stå på bakbenen och försöka få ens uppmärksamhet, sen hoppar hon upp och sätter sig i mitt knä och när det inte fungerar så är det skrivbordet som gäller, sen viftar hon med svansen i mitt ansikte samtidigt som hon nafsar på mina fingrar. Först trodde jag att det bara var att hon var hungrig men ack så fel jag hade, hon  gör det ALLTID när hon vill ha uppmärksamhet.


Fyndade en bild på Mirre från 25/4 - dags att ta nya kort o visa grönskan!

Lova däremot är lugn, eller är hon? Igår när jag öppnade fönstret tyckte jag det var konstigt att Lova inte sprang dit för att hoppa upp, några timmar senare började jag fundera på allvar var hon var. Jag kikade ut genom fönstret i extrarummet och såg en katt sitta på taket utanför, när jag öppnade fönstret skrek hon åt mig! Lova är inte så smidig att hon kan hoppa upp igen, men den rackarn är så dum att hon hoppar ner. Tack och lov hade vi kvar en gammal matta som vi rullade ihop -> lova klättrade upp. Nu är frågan, hur länge kommer det ta innan hon har glömt bort att man inte ska hoppa dit? Nyx var överlycklig när Lova kom tillbaka och följde efter henne resten av kvällen.

Dags att fortsätta att slita i lägenheten, ögonbrynen bränner inte lika mycket och doften av avlopp har hunnit försvinna ur mitt minne (ibland är det bra att vara som en guldfisk). Vi ses när vi ses.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0