Hastbullar

En kompis till min syster bloggar, igår la hon upp ett recept på bullar som jag måste prova, eftersom jag aldrig kommer ihåg var jag har sett saker så ninjade jag receptet och lägger det här under matlagningskategorin.


Hastbullar
, ca 15 stycken


1 dl olja (eller 125 gram smör)

1,5 dl strö- eller råsocker

3 dl vetemjöl

1,5 tsk bakpulver

2 tsk malen kardemumma

1 dl gräddfil

2 ägg


Rör ihop olja (eller mjukt smör) med sockret.
Blanda ihop vetemjöl, bakpulver och kardemumma i en skål.
Vänd ihop sockerblandningen med den torra blandningen samt gräddfilen och äggen. Klicka ut i muffins formar, fyll ungefär till hälften.
Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.

Grädda mitt i ugnen, 200 grader ca 12-15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Carro

Dem där vet jag är goda eftersom Erics morsa brukar göra ett liknande recept och dem kallas för "bullar i all hast". SKITGODA! :)

2011-05-20 @ 19:16:31

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0